You´re my geek - kapitel 20

1kommentarer

Hon harklar sig och dom ögon jag aldrig jag trodde skulle få se igen syns lite under Jessicas ögonlock när hon långsamt och tungt öppnar dom. Mina bästaväns bruna ögon ser trött och groggigt på mig och jag bryter ihop och slänger mig över henne. Hon rosslar till i mitt öra och jag lutar mig bak och ser på henne. Jag kan inte andas och jag vågar inte blicka. Jessica smackar med munnen och öppnar sin torra mun och ser disigt på mig.
- Maya.... hej, kommer tunt och svagt från Jessicas läppar

Dom följande dagarna satt jag som klistrad i stolen bredvid Jessicas säng. Vi pratade och skrattade och varje gång jag var hos henne glömde jag bort den skärande smärtan jag kände i hjärtat varje gång jag såg Alex i skolan. Hur han uppvaktade mig som om jag var en prinsessa när vi låg mellan lakanen sent på nätterna hemma hos honom. Men hur han sen i skolan knappt såg åt mitt hål. Alex hade rivit upp ett hål i mitt hjärta och varje gång vi sågs när himlen blivit mörk var det som om han sydde igen hålet med silkeslen tråd och fick mig att känna mig hel igen. Men när himlen blivit ljus och det är folk omkring är det som om han river los tråden, drar upp hålet i mitt hjärta till dubbelstorlek och strör kristal klara saltkorn i såret. Men Jessica visste ingenting om Alex. Allt jag hade berättat för henne när hon låg i koma, var så mycket svårare nu när hon faktiskt kunde höra var jag sa. Paul och dom pratade vi aldrig heller om, även fast jag visste att Jessica hade sätt mina nya blåmärken på armarna och den lätta skuggan i mitt ansikte efter Rasmus hand. Paul hade kommit på en ny rolig lek, dne gick ut på att Biffen håller mina armar i ett järngrepp bakom min rygg medans Paul eller Rasmus ger mig örfil efter örfil och mitt ansikte blir röd fläckigt av dom hårda slagen och mina tårar. Jag kunde helt enkelt inte berätta för Jessica fast jag visste att hon visste. Veckorna gick och efter två veckor fick Jessica äntligen åka hem. Skratt bubblar upp ur min hals när jag springer genom sjukhus korridoren med Jessica sittandes i rullstolen som vi måste skjusa henne ut i till bilen även fast hon kan gå.
Maria släppte av mig vid busshållplatsen och den gula klt bussen kommer körade mot hållplatsen. Jag kliver in och slänger ner mig i ett sätte. Bussen börjar köra och jag ser hur en gestalt i svart jacka kommer springandes mot bussen. Jag vet inte varför, i vanliga fall skulle jag ha låtsats att jag inte såg personen men jag rusar upp och fram till busschaffören och ber han att stanna. Killen i svart jacka kommer fram och knackar på rutan. Jag vänder mig om och går tillbaka till min plats. Röd i ansiktet av vad jag faktiskt gjort även fast det inte var något pinsamt. Jag sätter in mina hörlurar i öronen och sänker blicken mot mina skor men jag hinner knappast starta musiken förens lurarna drars ur mina öron. Det är Filip som flåsande och leende ser mot mig.
- Hej Maya!
- Hej Filip!
Han sätter sig till rätta bredvid mig och fixar till frisyren lite. Han är alldeles flammig i ansiktet av springmarchen.
- Tack för att du stannade bussen åt mig, ler Filip mot mig
- Lungt...
- Vad ska du göra i stan?
- Glo lite antar jag, se om jag hittar nått.
- Okej, jo du jag har velat prata med dig om en sak. Jag vissade en bild på dig för mamma..
- Varför vissade du en bild på mig för din mamma, avbryter jag men han tystar mig
- Jag vissade en bild på dig för min mamma för jag tycker att du är söt och snäll, och hur som helst så blev hon storm förtjust i dig och har sagt till mig att jag skulle fråga dig om du ville gå på en casting? säger han och ler mot mig. Men jag fattar inte.
-. En casting? Vad är det?
- Jo min mamma jobbar på en modellargentur och hon undrar om du vill gå på en modellcasting för dom. För att bli modell.
Jag tappar hakan. Jag modell? Va nej? Allt är fel på mig? Hur kan jag bli modell, hur kan någon vilja att jag skull vara modell?
- J-jag som modell? Men... jag är inte modell?
- Ne men alltså, du kan ju typ lära dig eller nått? Så vill du gå? Vi kan gå förbi där nu idag och se om du får en tid? Om du vill alltså? Plus du måste ju ha mållsmans tillåtelse men vi kan gå in.
- Eee okej... visst.

1 kommentarer

Anonym

09 Mar 2012 22:40

När kommer nästa kapitel???:))

Kommentera

Publiceras ej