You´re my geek - kapitel 17

1kommentarer

Issa öppnar dörren och så fort dörren slås upp slår musiken imot oss som om någon tryckt upp en kudde i våra ansikten i ett försök att kväva oss. Vi kliver in över tröskeln och det är kaos. Folk som dansas, super och hånglar. Vi trycker oss rakt in i folkmässan och sen svänger Issa om och ger mig ett plast glas med någon genom skinlig vätska i. Hon ger mig täcken att jag ska svepa det så jag för muggen till munnen och klunkar i mig det. Det bränner i halsen och det smakar vidrigt. Issa formar orden v-o-d-k-a och jag förstår varför det börjar snurra lite i huvudet. Issa drar med mig in till mitten av allt folk och sen börjar hon hoppa runt som en galning tills hon slänger sig i armarna på någon kille som genast trycker ner sin tunga i halsen på.

Basen i musiken känns i hela kroppen. Jag smitter in på toaletten och ser att det ligger ett rött läppstift på handfatet och jag strycker ett lager över mina redan röda läppar och fixar till håret. Jag öppnar dörren och det är människor överallt.

Jag trycker mig igenom folkmassan tills jag kommer fram till en liten bar. Jag skriker ut om dom har någon läsk men killen i baren hör mig inte över musiken. Han pekar förvirrat på några flaskor och efter att jag sett mig omkring bland all sprit ger jag upp. Det finns ingen läsk så jag pekar på en öl och barkillen fyller upp min plast mugg till kanten. Jag häller ner den gula drickan i halsen för att det inte ska vara helt överfullt och sen tränger jag mig fram till soffan i ena hörnet. Det sitter par som hånglar överallt omkring mig och jag känner mig oerhört felplaserad och generad. Jag kan slå vad om att jag rodnar och jag försöker gömma mig bakom min mugg. Issa kommer fram dansandes mot mig och drar med mig upp. Hon hoppar upp och ner med armarna över huvudet och hennes bröst som knappast gömms av hennes mörklila tröja guppar som studsbollar. Jag känner mig lite osäker och hoppar lite tafatt på stället. Jag håller min plast mugg hårt mellan mina fingrar. Jag ser ner på den och klunkar sen i mig innehållet. Ställler ner muggen på ett bord och börjar sen hoppa jag också. Issa tar tag i min hand och vi börjar snurra runt. Folket skingrar sig lite runt oss och Issas gälla skratt ekar i mina öron. Musiken är så hög att jag tror att mitt hjärta ändrat rythm och slår efter basen i musiken och ju mer vi snurrar desto mer ser allt ljus i rummet och alla människor ut som suddiga färger. Skrattandes drar Issa med mig mot barkillen igen. Hon börjar skrika och peka på vad hon vill ha och killen börjar hälla upp någon genom skinlig dricka i små glas. Shots. Issa sträcker ut ett glas till mig och räknar sen till tre med fingrarna sen sveper hon den. Jag gör lika dant och fy vad vidrigt. Issa ger mig ett till glas och jag häver det med. Jag har lust att spotta med håller igen när jag får tredje glaset. När det tredje glasets innehåll rinner ner i min strupe börjar det snurra lite men jag får tillbaka balansen igen och ler mot Issa och skrattar för att dölja hur äcklig jag egentligen tyckte dom där shotsen smakade. Någon knackar mig på axeln och när jag vänder mig mot baren ser jag att det är barkillen som leende sträcker fram ett fint glas med någon röd drink i. Jag tar emot den leende och vänder mig mot Issa igen som ser snett på mig och ler mystiskt. Hon skriker i mitt öra.
- Han gillar dig, men jag skakar bara på huvudet och smuttar på drinken. Det är god faktiskt men man kan känna lite av vodkan smaken så han måste inte vart så noga med hur mycket han hällde i.

Musiken dunkar och folk svettas och hånglar, drinkar hälls ner i halsen på mig och jag känner hur balansen långsamt försvinner och hur jag blir fnittrig och lite snurrig. Issa drar in mig i ett rum där några killar sitter på marken i ett hörn och tjock rök ringlar omkring dom. Jag hostar lite men Issa drar ner mig på marken och jag ser att en av killarna är barkillen. Han sträcker en flaska där det står absolut vodka på och jag tar två stora klunkar och låter vätskan få bränna min hals. Issa sträcker över en cigarett till mig och blåser röken från sin egen i ansiktet på mig så jag blir tvungen att hosta. Jag andas in röken och när jag lutar huvudet bakåt mot vägen ser jag inte hur en av killarna som sitter längs bort häller i nått vitt pulver i min mugg med öl och hur han sen drar in resten av den han inte hällt i genom näsan. Barkillen sätter sig framför mig och ser på mig. Han ler och jag räcker över ciggen till honom. Han tar ett blås och håller kvar röken en stund i munnen tills han långsamt blåser ut röken i ansiktet på mig precis som Issa. Jag snörrar upp håret med en tofs jag haft runt handleden och tar emot ciggen. Barkillen tar av sig sin slips som jag tyckt varit öerhört konstigt att han haft på sig och tar av sig sin skjorta och har bara ett vitt linne under och jag följer hans exempel och tar av mig min spets tröja och har bara på mig mitt svarta linne under. Det är så otroligt varmt här inne i dimman av rök och alkohol. Jag håller kvar röken i munnen precis som han och blåser sen långsamt ut den i hans ansikte. Han skrattar och lyfter sen upp min mugg mot mig.

Jag för muggen mot munnen och min värld vänds upp och ner. Jag ser suddigt, skratt bubblar ur min mun, blötsligt hånglar jag med barkillen och rummet snurrar runt och runt och runt och runt. Barkillen drar upp mig i sitt knä och hans hand greppar om mitt bröst. Han trycker mig mot sig och tar en paus från mina läppar för att hälla i sig lite av en öl som han har bredvid sig. Vi snurrar runt och jag ligger med ryggen tryckt mot golvet. Hans händer är överallt. Hans tunga glider längs med byxkanten och han håller precis på att knäppa upp knapparna på mina jeans när dörren till vårt mörka gömställe öppnas med en smäll. Issa skrattar åt personen som kommer in. Jag ser inte vem det är men då drars barkillen bort från mig och en stark hand tar tag i min underarm och drar upp mig och ut ur rummet. Jag skrattar så jag får ont i magen, jag missar trappsteg i trappan och orkar knappt hålla mitt huvud uppe. När vi är kommer ner för trappan ramlar jag ihop på golvet och skrattar så mycket att jag inte kan andas. Men jag vet inte vad jag skrattar åt. Jag bara skrattar. Jag drars upp från golvet igen och står sen ute i hallen där jag glider ner på marken igen mot en vägg. Personen tar på mig mina skor och jacka och sen står jag ute i kylan. Jag kan inte stå, jag vet inte vad jag är och jag har glömt bort vad jag heter och hur jag kom till huset. Vems hur är det? Heter det ens hus? Hus hus hus hus hus!!! hahahahah ett sånt roligt ord skriker jag och personen slänger upp mig på en cykel, kopplar mina händer runt denns mage och cyklar iväg. Vi lämnar huset bakom oss och iskall vind slår mig i ansiktet. Jag mår så illa och att åka bak på en cykel gör det inte bättre. Allt snurrar och jag kan bara se färger. Jag borrar ner ansiktet i jackan på killen som styr cykeln och somnar. Men jag hinner inte sova så länge förens cykeln stannar och jag ramlar av och rullar runt på det våta gräset.
- Fan vad full du är, kom upp här res dig då, muttrar en mörk röst. Jag känner igen den tror jag eller jag borde det men som sagt så minns jag inte vad jag heter så vad vet jag. Plötsligt står jag inne i en mörk hall och har varken skor eller jacka på mig. Jag styrs mot ett rum och sen ramlar jag ner i en säng. Jag rullar runt och lägger mig på rygg och försöker fokusera på personen som står framför mig men det går knappt.
- hihihihi jag "hick" hihi vet inte vem du är, hahah vem är du?
- Alex? svarar Alex
- Aha, känner jag någon Alex? "hick"
- Aa
- Aha, hihihi men haha det här kommer låta konstigt men jag hihi minns inte vad jag heter? skrattar jag och måste blunda för jag får ont i huvudet av att inte kunna fokusera blicken
- Omg, har du fått i din knark eller nått? Du heter Maya! Äch sak samma du får sova här i natt, har snackat med din bror han sa att du aldrig kom hem och att jag skulle hämta dig och att du skulle sova hos mig och att vi skulle låtsats att du sovit hos en kompis. För jag menar du kan inte gå hem så full som du är, du vet väl inte ens vart du bor?
- hahah nepp!!
- Trodde inte det heller, mummlar Alex, aja jag sover på soffan så kan du sova i sängen
Jag reser mig upp och det blir helt svart för en stund framför ögonen.
- Varför ska du sova där? sov här, hos mig "hick", säger jag och klappar på sängen
- ee det kanske inte är så bra,
- JOO!!! skriker jag
- Nej fan skrik inte du väcker mina föreldrar, okej okej jag kommer, hasplar Alex ur sig och drar av sig sin tröja innan han går fram till mig som sitter i sängen.
- Kan du hjälpa mig av med mina kläder, jag vet inte hur jag hahah gör, hostar jag
- eee okej, säger Alex osäkert och knäpper upp mina jeans och drar av dom.
- Du kanske vill sova i din tröja?
- nej!
- ee aha, säger Alex generat och drar tröjan över mitt huvud och jag vänder ryggen mot honom.
- knäpp upp "hick"
- ee, alex knäpper upp min bh med osäkra fingrar och ser upp i taket för att vara artig.
Jag lägger mig ner på rygg och skrattar men sen drar jag täcket över huvudet och skrattar ännu mer. Alex glider ner under täcket och jag ålar mig långsamt närmre honom. Jag går med fingrarna upp längs med hans nakna bröst och han ser på mig och är alldeles röd i ansiktet. Min hand glider nerför hans mage och ner mellan hans ben. Under mina fingrar känner jag att innaför hans kalsonger får han stånd.
- ee Maya.. han harklar sig... vad gör du?
Min hand rör sig upp mot hans mage igen och jag hör hur han andas ut men sen för jag ner min hand innanför hans kalsonger och jag låter handen långsamt smeka honom.
Alex sväljer och harklar sig innan han får ut orden som är väldigt darriga.
- Maya...

1 kommentarer

Du är bäst

06 Feb 2012 18:35

Nrt kommer kapitel 18? Hoppas det kommer snart för du skriver så bra!!!! Kram :D

Kommentera

Publiceras ej