You´re my geek - kapitel 5

1kommentarer

Jag tänker mig att Alex skulle sätta sig bredvid honom men istället så dras stolen bredvid mig ut och han sätter sig ner. Jag känner ett rus av glädje i kroppen men försöker att se oberörd ut. Mamma sätter sig ner till bordet och pappa sätter sig på gaveln. Ris och kyckling, vad gott tänker jag och tar till mig av maten. Alla pratar och mitt i allt detta ståhej kring bordet så känner jag hur någons hand glider upp på mitt lår. Jag tittar ner och ser att det är Alexs hand och jag ser generat upp på honom, men han bara ler mot mig och blinkar.
Det känns som om det är något som smällter i mig och jag kan inte låta bli att le tillbaka mot honom.

Mina ögonlock var tunga och mitt huvud låg perfekt nersjunket i kudden. Mmmm det var så varmt här under täcket, jag ville ligga här hela dagen och bara sova. Jag hade faktiskt inte drömt någon mardröm inatt, nej jag hade tvärt om drömt en väldigt bra dröm. Alex hade varit med och han hade kysst mig och sagt att han älskade mig, jag ryste till av välbehag när jag tänkte tillbaka på drömmen och drog täcket lite hårdare omkring mig. Jag ville inte kliva upp men jag tvingade upp mig själv och smög försiktigt ut ur rummet och in i badrummet. Jag var väl medveten om att min drömprins just i detta ögonblick sov inne i min brors rum.
Jag drog upp värmen och lät vattnet bränna bort nattens sömniga spår i mina celler och när jag klev ur efter si så där en halvtimme var jag klarvaken. Mitt bruna hår såg nästan svart ut när det var blött och jag drog handduken omkring min kropp och klev ut i hallen för att går rakt in i en lång blond kille utan tröja.
- Oj förlåt jag såg dig inte, säger jag
- nej men det var mitt fel, vi verkar gilla att gå in i varandra, skrattar Alex och ler snet mot mig
- mm, svarar jag dumt.
Hans hand landar på min överarm, jag ryser till och han smeker min arm som för att värma mig. Jag ser in i hans otroligt djupa blå ögon och min hjärna töms på bra ord att säga och jag står helt stum och ser på honom. Tydligen så töms min hjärna på muskler också för plötsligt faller min handduk till marken och jag står bara i trosor framför skolans snyggaste kille. Han kan se allt!
Jag spärrar upp ögonen och spänner hela kroppen. Nej herregud, lyd då dumma förbannade kropp, böj dig ner och ta upp handuken, lyd då!!, tänker jag panikslaget men min kropp lyder inte och jag står fortfarande halvnaken och glor.
- eee du tappade din handduk, säger Alex lite generat och böjer sig ner som en gentleman och lyfter upp den åt mig och jag tar lamt imot den. Jag ser att han av artighet försöker att inte titta på mina blottade bröst men jag ser att han smygkikar. Jag får bråttom att komma in på mitt rum och min tunga trasslar ihop dom nervösa orden.
- ee du in toa, jag i vägen, ee är... nej jag menar, sprutar det ur mig och jag trycker mig förbi honom och flyr in på mitt rum och stänger fort dörren.

Alex perspektiv:
Jag ser in i Mayas underbart ljus blåa ögon och får instinkten att kyssa henne när hennes handduk plötsligt ramlar till golvet och hon står halvnaken framför mig. Jag ser hur hon spärrar upp ögonen och man ser hur hennes andikte skiftar till rött på nästan bara en sekund, och jag känner hur hon spänner sig under min hand. Jag kan inte låta bli att glida med blicken över hennes alltför perfekta kropp och en helt olämplig bild tar form i mitt huvud där jag och Maya är ensamma i min säng...
- eee du tappade din handduk, säger jag generat och böjer mig ner efter den eftersom Maya verkar blivit handlings förlamad. Hon tar stumt imot den och hennes blick förändras och hon trycker sig snabbt förbi mig och säger en massa ord huller om buller till mig.
- ee du in toa, jag i vägen, ee är... nej jag menar, säger hon och springer in på sitt rum och lämnar mig kvar lite halvt generad i hallen.

Mayas perspektiv:
Jag glider ner längs med dörren och ser mållöst på mina egna händer. Slår till mig själv i huvudet och begraver sen mitt ansikte i mina armar och känner att mitt ansikte är brännhet. Jag måste väl se ut som en jäkla tomat i ansiktet och skäms. Det är så pinsamt så till och med några små tårar siprar nerför mina kinder. Suck. Mina ben vill inte lyda mig men jag kämpar mig upp och går fram till min byrå och knäpper på min min rosa bh. Drar ett vanligt grått linne över huvudet, tar på mig ett par vanliga leggings och sen min nya ljusgråa tjocktröja. Jag får väl spendera min dag här inne då nu när jag skämt bort mig så fullständigt framför Alex. Jag låter musiken fylla mitt rum och går in på facebook. Inga händelser men vad förväntade jag mig, jag är ju inte precis särskillt populär. Men ser till min lycka att Jessica är inloggad på chatten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maya - Hej gumman, hur mår du vad är du för sjuk?♥
Jessica - Hej sötnos, jo...♥
Maya - Jo... vadå?♥
Jessica - Jag har gråtit rätt mycket men dokorn säger att jag kommer bli frisk♥
Maya - Vad bra men Jessica vad är du för sjuk?♥
Jessica - Maya........... jag har canser.♥
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hela min värld stannar upp och tårarna sprutar ur mina ögon, min bästa vän kan inte ha canser, nej det kan hon inte!! Jessica får inte dö, jag kommer dö då! Jag kommer inte klara mig utan henne, nej inte Jessica... Inte blonda, söta snälla Jessica, inte Jessica som vet allt om mig!! Inte min Jessica, NEJ!!!

1 kommentarer

Anonym

23 Dec 2011 20:38

Du är verkligen sjukt duktig på att skriva,ser fram emot att läsa fler kapitel om detta för det är jätte intressant!

Kommentera

Publiceras ej