You´re my geek - kapitel 4

2kommentarer

- äää skit i det då din tönt, skrattar han och reser sig upp, tar boken ur Rasmus händer och kastar den hårt i min mage.
- ses stumpan, hahahah
Dagen går segt för mig och jag gömmer mig inne på tjejernas toalett under lunchen och torkar bort ännu lite mascara som hamnat under ögonen. Det är trångt inne i det lilla båset och medans jag äter min lunch rinner tårarna ner för mina kinder.


SMÄLL!
Jag slår igen dörren till mitt rum och slänger mig på sängen. Ännu en dag i skolan. Som tur är så är det fredag så jag har en hel helg för mig själv. Jag sätter mig upp och torkar bort några tårar och drar av mig mina kläder. Drar på min mina shorts och en sport bh bara och går fram till min dator. Facebook och inga händelser. Jag suckar och går in på devote.se och loggar in på min blogg. Skriver ett inlägg om hur min dag varit och låter sen musiken strömma ur mina högtalare, fylla mitt rum med dunket från basen och låta rytmen ta tag i min kropp och jag dansar runt i mitt rum till texter om kärlek och livet. Svetten rinner ner för min panna och min puls blir starkare. Men jag fortsätter dansa runt i mitt rum, jag hoppar, studsar, sparkar, ut med mina armar och svingar runt. Jag känner mig så fri, avslappnad och glad. Musiken lyfter mig ifrån mitt eget elände och jag sjunger högt och tydligt med i texterna.
Utanför dörren står Robin och trycker sitt öra imott min dörr med en kompis och lyssnar på mig när jag sjunger och hoppar runt och tränar i mitt rum. Robin skrattar och formar ljud löst 1,2 NU!! Han rycker upp dörren och springer in och börjar hoppa runt och dansa med mig medan han skriker ut texten så som han tror att den går. Jag stannar upp mitt i ett danssteg och vänder mig om emot honom helt svettig och glor argt på honom. Robin viker sig dubbelt av skratt och det är först då jag upptäcker vem hans blonda kompis är som står och småskrattar i dörr öppningen. Alex Reyson.
Jag blir illröd i ansiktet och att rodna gör ju inte den otroligt pinsama situationen bättre.
Jag ser hur Alex granskar min nästan halv nakna kropp och blodet strömmar till mina kinder igen.
- Robin!! Fan lämna mig ifred din uppblåsta tjockhuve!!
- Hhahahah aa okej, kom alex, fnittrar robin och kryper ut ur mitt rum
Jag tittar upp och mötter Alex blick. Varför kollar han på mig så? Så vänligt.
- Hej, ler han mot mig
- Hejsan, säger jag generat
- Jag ska nog följa efter din bror, Men vi ses, säger han och hans leende blir bredare
- aa vi ses, andas jag och han lämnar mitt rum med en sista blick på mig.
När han gått går jag fram och stänger dörren efter dom och glider ner intill den. Gud vad pinsamt! Jag dör, snygga Alex Reyson och min dumma bror... när blev dom vänner?
Jag reser mig upp och tar fram lite rena kläder och smyger ut i hallen och fram till badrummet och låser dörren.
Jag är svettig och varm och drar av mig mina tränings kläder och ställer mig framför spegeln och ser kritiskt in i min spegelbild. Jag sätter händer på mina höfter och vrider och vänder på mig, låter sen armarna hänga lealöst längs sidorna igen och vänder mig sen imot duchen och kliver in.
Jag höjer upp värmen så att det bränner i huden och det blir ångor i duschen. Värmen suddar ut min tidsuppfattning och jag står kvar länge i duchen och löddrar varje millimeter av min kropp och tvättar håret grundligt. Hela jag brinner och jag kan andas igen. Det är som om jag hållit andan hela dagen fram tills nu, när jag fått svettas och sen får slappna av i ångor och het vatten.
När jag kliver ut på det kalla golvet ryser jag till lite men sliter till mig en varm fluffig handduk och virar runt mig och låser sen upp dörren och går ut i hallen igen. Jag smitter in på mitt rum och låser dörren. Drar på mig mina vanliga jeans igen och tänker ta på mig min stora tjocktröja men kommer på att Alex Reyson finns i mitt hus och bestämmer mig för att ta min rosa tröja istället precis när jag hör mamma ropa att det är mat.
Jag drar några mascara drag över fransarna och lite solpuder på mina kinder och rusar sen ner för trappan och in i köket. Jag sätter mig ner och precis när jag satt mig ner kommer killarna ner till köket.
- Hej mamma, det ser skit gott ut, säger Robin och sätter sig på stolen mitt imot mig som vanligt.
Jag tänker mig att Alex skulle sätta sig bredvid honom men istället så dras stolen bredvid mig ut och han sätter sig ner. Jag känner ett rus av glädje i kroppen men försöker att se oberörd ut. Mamma sätter sig ner till bordet och pappa sätter sig på gaveln. Ris och kyckling, vad gott tänker jag och tar till mig av maten. Alla pratar och mitt i allt detta ståhej kring bordet så känner jag hur någons hand glider upp på mitt lår. Jag tittar ner och ser att det är Alexs hand och jag ser generat upp på honom, men han bara ler mot mig och blinkar.
Det känns som om det är något som smällter i mig och jag kan inte låta bli att le tillbaka mot honom.

2 kommentarer

Du skriver så bra!!!

22 Dec 2011 17:31

Oj vad duktig du är på att skriva! Vill bara läsa mera! När kommer nästa kapitel?:) kram

Felicia Dovblom

22 Dec 2011 22:39

Ebba fan vad bra du är!!!!<3

Kommentera

Publiceras ej