Kapitel 1 - Party

0kommentarer

Röken ringlar långsamt ut ur min mun. Mina perfekt rödmålade läppar formar sig som ett o när jag blåser ut och visar sen upp en tandrad som är lika vit som snövits hy. Killarna är som hänförda där dom står runt omkring mig och stirrar på mig. Jag slänger ciggen på marken utan att röka klart den och trampar på den för att släcka elden. Sen harklar jag mig, blinkar med mitt ena perfekt målade öga till en blondkille och ger en slängkyss till en brunett innan jag tränger mig ut ur klungan som samlats runt mig. När jag går min väg mot huset där en fest är i fullgång är jag mycket medveten om att killarna vänt sig om och följer min svängande rumpa hela vägen tills jag försvinner in i huset.

 Huset är lite ner släckt förutom i köket och det är ungdomar överallt. Folk tränger sig förbi mig på väg mot dörrarna som leder ut. En blond tjej snubblar över mig och råkar putta in mig i ett skåp.
-         Hihi förlåt.
Säger hon och ler mot mig. Hon säger nått mer, nått om att hon ramlade på tröskeln men det är svårt att tyda då alkoholen gjort henne alldeles dimmig och oförmögen att tala rätt. Jag ler mot henne och klämmer mig sen förbi in mot vardagsrummet. Det är människor överallt. Alla dansar och super, vissa är väldigt kärleksfulla och hela soffan är ockuperad av kyssandes par. Jag ser mig förvirrat omkring på jakt efter Miranda. Jag är trött på tafsande killar, tjejer som spelar fulla och dumma och musiken är så hög nu när alkoholen gått ur mig vilket gör att bakfyllan som börjar smyga sig på inte blir så mycket bättre. Där är hon. Hon är ett utav dom där paren i soffan.

Jag armbågar mig fram mot henne och ser att hon sitter tätt ihop slingrad med en snaggad kille men jag vet inte vem det är då jag inte ser ansiktet eftersom Miranda döljer sikten med sitt hår. Dom är inte särskilt blyga ser jag. Jag höjer på ett av mina välplockade ögonbryn. Killen har sin hand mellan Mirandas ben och det ser ut som om Miranda har sin hand innanför killens byxor. Jag sväljer men lutar mig sen fram och knackar henne på axeln. Ingen reaktion. Jag knackar igen och får inget svar då heller. Suck. Jag himlar med ögonen och rycker sen till i henne istället.

-         Vafan är det, skriker Miranda till innan hon ser att det är jag som stör henne. Hon mjuknar och ler sen vänligt mot mig. Hon är ganska påverkad kan jag se. Jag kollar på killen. Känner inte igen honom. Hans ögon är glansiga och jag antar att det beror på både alkoholen och Mirandas hans som befinner sig innanför hans byxor.
-         Åh hej Bella.
-         Klockan är halv 3, när ska vi börja dra oss hem?
-         Jag kommer om en stund. Vi kan väl mötas utanför huset vid kl 3?
-         Okej. Hmm… fortsätt med det du håller på med då så ses vi sen, säger jag lite obekvämt men vänder mig sen bort och börjar försöka röra mig mot köket.

I köket står det några och shotar och en kille med långt kopparfärgat hår uppsatt i en hästsvans hänger ut genom fönstret och röker. Jag hinner inte se så mycket mer av personerna som står inne i köket förens någon drar tag i min tröja och trycker upp mig mot väggen.
Måns placerar självsäkert sin ena hand på min höft och står och ler mot mig. Han andas tungt och hans andedräkt slår mot mitt ansikte. Jag känna lukten av alkohol och rök och på hans ögon att döma så kommer han inte komma ihåg det här i morgon.
-         Hej baby, sluddrar Måns fram och tar sen en stor klunk av sin öl som han håller i den handen som han inte har vilande runt min midja.

-         Hej Måns.
-         Kan inte jag få en kyss gumman?
-         Nej Måns, vi är inte ihop längre som du kanske minns, eller det gör du ju inte för du är för full, men nej… du får ingen kyss, säger jag trött och försöker ta mig förbi honom.
-         Men älskling, varför då… jag älskar ju dig?
-         Tydligen inte, då du varit otrogen så många gånger att du tappat räkningen på hur många och du börjar glömma bort vad din flickvän heter. Då du blandar ihop mitt namn med någon slampas namn som du låg med 5 minuter innan du går för att träffa mig.
-         Men… Bella, så är det inte alls. Hans röst är alldeles trög och han vinglar framför mig.

Han framstår sig själv som ännu dummare än vad han är. Jag fnyser och trycker bort honom från mig, vilket går lättare än förväntat då Måns har så dålig balans just nu att han nästan faller baklänges.

Jag känner mig så sårad. Även fast jag framstår som en väldigt tuff och cool tjej så har jag känslor, och Måns lyckas alltid trampa på rätt tår för att få mig att vilja gråta. Jag går fram till bardisken, häller upp vodka i ett shot glas och låter sen spriten glida ner i min strupe. Det bränns och jag tar en till. Mina händer krampar om kanterna på disken. Jag sluter mina ögon och vänder mig om. Effekten efter vodkan kommer nästan direkt och det börjar snurra i mitt huvud. Sen rusar jag in i vardagsrummet och klämmer mig in till mitten. Jag börjar hoppa upp och ner, runt och runt. Hela huset snurrar. Någon kille som står bredvid mig ler lite tveksamt mot mig men kollar sen ner i marken. Han ser väldigt felplacerad och osäker ut. Jag går så stadigt jag kan fram till honom. I hans hand har han en plastmugg med vad som ser ut som vin i. Han har knappt druckit något ser det ut som då glaset är nästan fullt. Jag tar självsäkert muggen ur hans händer och tar några klunkar av vinet. Sen vänder jag mig om och trycker mig mot killen. Musiken tar tag i mig och jag låter mig styras av den.

Kommentera

Publiceras ej