You´re my geek - kapitel 13

0kommentarer

Jag glider ner med händerna längs med hans bröst och tar sen tag i kanten på mina trosor. Sen ligger även dom på golvet. Jag tar ennu ett steg mot Filip och lägger mina händer omkring hans hals. Jag kysser honom på nyckelbenen och sen börjar jag backa tills vi ramlar ner i hans säng. Jag kysser hans läppar och smeker med mina händer över hans rygg. Jag känner hur han ryser till och söker sen med händerna uppåt tills jag flätar in dom i hans hår. Jag nafsar honom försiktigt i örsnibben och sen kollar jag på honom igen.
- Filip, jag vill ha sex med dig.
Han drar efter andan men sen böjer han ner sitt huvud och kysser mig samtidigt som jag drar av honom hans byxor.

Filips hjärta dunkar i mitt öra. Han är varm och mitt huvud vilar mot hans nakna bröst. Han andas djupa andetag och det verkar som att han somnat. Tanken på att jag för en stund sen både var under och över honom känns helt ofattbar. Varför gjorde jag det? Eller jag vet varför. Min bästavän ligger i koma, jag vill vara med Alex men han vågar inte vissa att han gillar mig offentligt. Det kändes bara skönt att vara med någon som jag knappt känner som inte kan såra mig så djupt. Jag sätter mig upp och håller täcket för mina bröst. Fan varför tog jag av mig kläderna så långt bort. Jag vänder mig om mot Filip för att se om han sover. Hans ögon är stängda och han andas tungt. Nu efteråt känns hans nakenhet så obekväm och att jag för kanske en timme sen tog av mig alla mina kläder och stod helt naken framför honom, den tanken får mig att skruva på mig och bli röd som en tomat i ansiktet. Jag måste här ifrån. Jag reser mig upp och springer tyst fram till mina kläder. När jag tittar upp efter att ha knäppt knappen på mina jeans ser jag att Filip har vaknat. Han halv sitter upp i sängen och hans hår står åt alla håll.
- Ska du gå? frågar han sluddrigt och gnuggar sig i ögonen
- Aa, allt det här känns väldigt... hmm pinsamt, så jag måste liksom gå nu för... aa jag fick en liten blackout förut, säger jag och man kan nästan ta på den skamsna generade tonen i min röst
- Aha, aa okej, säger han och han blir plötsligt också väldigt röd om kinderna
Jag vänder mig om och går ut ur hans rum, springer ner och tar på mig mina yterkläder. Min cykel ligger exakt där  jag slängde den och när jag lyfter upp den är sadeln alldeles blött. Jag sveper med armen över den och sen börjar jag cykla hem igen. När jag kliver in över tröskeln är det som om inget har ändrats. Jag trodde att sex med Filip skulle få mig att sluta vara så borta. Men jag känner mig fortfarande domnad.
- Mamma jag går upp på mitt rum, skriker jag till mamma och börjar gå mot trappan
- Men vill du inte äta först, maten är klar, säger hon och sticker ut huvudet från köket
- Jag är inte hungrig... mummlar jag och är halv vägs upp genom trappan.
Jag går in till badrummet och startar duschen. När jag ställer mig under vattnet höjer jag upp temperaturen. 38 grader, 40, 41, 42, 43!! Min hud bränns, det gör ont men det är skönt. Jag tvålar in mig och låter vattnet elda min hud sen sänker jag drastiskt värmen till iskallt och låter vatten kallt som is skölja över min kropp.
Jag glider in på mitt rum och smörjer in mig, sen drar jag på mig min pyjamas och lägger mig i min säng även fast att klockan bara är 6. Jag rullar in mig i täcket tills jag ligger som i en kokong sen sluter jag ögonen och somnar.
3 dagar senare!

Jag har varit som död dom tre senaste dagarna och bara suttit i mjukis och ätit glass hela dagarna. Jag har gått upp i vikt och mitt hår är skitigt. Mamma och jag hade varit hos doktorn igår för att kolla om jag kunde gå till skolan och till min besvikelse fick jag det. Vi hade också hälsat på Jessica. Mamma hade varit tvungen att åka hem men jag hade suttit bredvid henne och pratat med henne om vad jag hade gjort. Haft sex med Filip då. Jag hade pratat med henne helt normalt och jag kunde höra hennes svar i mitt huvud. Hur hennes röst blev helt ljus när jag berättade om Filip och hur hon skrek ut frågan, DU GJORDE VAD?? Jag hade tagit med mig mitt rosa nagellack i jackfickan. Det nagellacket som jag visste att Jessica älskade så jag satte mig och började fila och måla hennes naglar och tå naglar. Så hon skulle känna sig fin. Men sen när jag inte var sysselsat med att prata med mig själv och måla Jessicas naglar... började jag gråta. För även fast jag kunde gissa vad Jessica skulle svarat och höra hennes röst så var det bara en röst i mitt huvud. Det var inte Jessica som svarade. För Jessica låg framför mig. Med stängda ögon, en tub i halsen och med en massa maskiner kopplade till hennes kropp. När mamma kom tillbaka för att hämta mig, hittade hon mig liggandes bredvid Jessica. Jag låg och kramade henne och låg med mitt ansikte gömt i hennes blonda hår. Jag tittade upp på mamma när hon kom genom dörren och mitt ansikte var helt fläckigt.
Min väckarklocka börjar tjuta och jag slänger ut en hand för att få tyst på den. Den tystnar och jag öppnar ögonen och ser upp i mitt tak. Dags att gå till skolan. Jag visste att Filip hade börjat i skolan nu och jag var spänd för att träffa honom. Vi hade inte pratat sen... sen vi hade haft sex. Men jag var rädd också. Den där igenkända obehagliga suget i magen började smyga sig på mig. Jag skulle till skolan idag igen. I skolan där Paul och dom var. I skolan där alla hatade mig. Dom flesta i min ålder älskade att var sjuka, den första dagen men sen hatade man att vara sjuk. Jag älskade att vara sjuk. Hur sjuk jag än var så var det bättre en att gå till skolan och bli ner slagen och få kränkande ord slängda rakt i ansiktet av Paul.
Jag reser mig upp och mina fötter nuddar det kalla golvet. Jag går fram till spegeln och mitt hår ser ut som om en ko har skitit i det. Jag släppar fötterna efter mig in till badrummet och låter sen vattnet sila bort all smuts och svett från natten. Jag slänger på mig några kläder, satter upp håret och går ner till köket. Jag skulle nog egentligen kunna passa bland dom coola, om man kollar på mina kläder. Jag var inte så intresserad av mode men med en mamma som designer och som är helt galen i kläder så bestod dom flesta av mina plagg i min garderob av märkes kläder. Märkes väskor, skor, smycken och solglasögon. Både designade av min mamma men också av andra märken. Men mina kläder gjorde inte precis mig mer om tyckt.
Nere i köket möter mamma mig med ett stort leende.
- Titta gumman, skorna från Jeffery Cambell som jag beställde åt dig har kommit. ÅÅÅ se dom passar perfekt till det du har på sig idag, du måste ha dom på dig, säger mamma och håller upp ett par splitter nya designer skor framför näsan på mig.
- Tack mamma, säger jag och tar åt mig av gröten hon dukat fram på bordet
- Och inte nog med det, mammas nya jacka som ska vara med i sommar kolektionen har kommit så... varsegod! Den blir din, säger hon och ler ännu bredare mot mig.
- Tack mamma, mummlar jag med munnen full av varm gröt. Hon ler mot mig med glittriga ögon och håller fram jackan. Jaha jaja jag fattar mamma, jag tar emot den och trär in armarna i den.
- ÅÅ den sitter perfekt, precis så jag designade den, tyget jag valde blev ju finare en jag trodde, mummlar hon och går runt mig och känner och kollar på jackan från alla hål. Det är så det brukar va, jag får tonvis med kläder från mammas kolektion innan den kommer ut, och sen fungerar jag som en mänsklig provdocka.
När både jag och Robin är klara står mamma i hallen för att försäkra sig om att jag tar på mig mina nya skor och jacka sen står hon och ler i dörren när hon vinkar hejdå till oss.
Medan alla andra elever sitter och skriker och tjuter i bussen sitter jag och stirrar ut genom fönstret och låter musiken i mina hörlurar spränga mina trumhinnor. Jag hinner in i skolan innan Paul och dom ser mig, men visst det hindrar ju inte dom att inte ge sig på mig inne i skolan. Men om jag kanske är tillräckligt snabb vid mitt skåp så kan jag springa och gömma mig inne i klassrummet tills vi börjar. Jag går raka vägen fram till mitt skåp och låser upp det. Men precis när jag tagit ut mina matte böker slås mitt skåp igen framför mig. Jag blir så rädd så jag tappar bökerna i golvet och jag böjer mig snabbt ner efter dom. När jag reser mig upp igen ser jag att Allison och hennes blonda kopior står framför mig. Hon tuggar tuggumi och ser på mig med en nedlåtande blick.
- Nya skor ser jag att du har... ee fina, säger hon och låter väldigt sarkasmisk och rynkar sin perfekta panna
- Tack Allison, mummlar jag glor ner i marken
- Det vore synd om någon råkade trampa på dom så dom blir smutsiga, säger hon men en sur röst sen tar hon ett steg fram och kliver mig på tårna.
- Opps!! säger hon med fejkad chock och sätter en hand framför munnen som ser ut som ett o.
Jag svarar inte. Då ramlar hennes tummumi ner på min mattebok. Mitt ansikte vrids till en grimas och jag ser upp på henne. Hon rycker på axlarna och ser på mig.
- Sorry, var inte meningen. Men trippa iväg nu i dina designer skor och kläder så ses vi sen, säger Allison och hennes röst är bitter. Jag trycker mig förbi henne och när jag är några steg bort hör jag henne säga till sina plastdockor.
- Jävla designer unge, och det ljusa skrattet från den blonda lilla gruppen bakom mig fyller korridoren. Jag smitter in i klassrummet och sjunker ner på min bänk längst bak.
Första lektionen flytter på bra. Jag är duktig på matte och tiden går snabbare än jag vill. När klockan ringer för rast betyder det att jag måste hitta något annat ställe att göma mig för Paul och dom. Under hela lektionen hade jag undvikit hans elaka blickar och tagit omvägar runt hans bänk för att han inte skulle göra något men så fort jag kommer ut i korridoren så tar någon tag i min tröja.  Jag drars bakåt och försöker ta mig lås men det går inte. Sen är vi inne på killarnas toalett. Dom drar in mig i ett bås och öppnar locket. Jag vet vad dom ska göra och jag kämpar emot och sparkar med mina sylvasa klackar överallt där jag kommer åt men sen måste jag dra för andan när mitt ansikte trycks ner i toaletten och vattnet blötter ner hela mig. Upp i luften igen, andas, vatten. När Paul rycker upp mitt huvud igen med hjälp av mitt hår spottar jag vatten omkring mig och skriker ur smärtan då hårstårn rycks ur från roten när han drar i mitt hår.. Paul och dom börjar skratta och yla något om, vi döper dig här i Jesus namn AMEEEN!! skriker dom och trycker ner mig igen. Han släpper mitt hår och slår till mig i ryggen sen lämnar dom toaletten. Jag sitter med huvudet hängandes över toalett sitsen och det droppar vatten överallt omkring mig. Sen känner jag en hand på min axel och jag skriker till och vänder mig om och sparkar instinkfullt ur med benet. Jag träffar men sen ser jag att det är inte Pauls smalben jag sparkat på. Utan Filips.

Kommentera

Publiceras ej